wtorek, 12 lipca 2016


Dzień dobry! :)

Dzisiejszy wpis będzie trochę inny, a wszystkiemu jest winna książka, którą kupiłam wczoraj ze względu na niską cenę i ładną okładkę. :D Książka ta nosi tytuł : "Wo ich zu Hause bin. Von der Sehnsucht nach Heimat." autor : Anselm Grün. Nie wiem, czy książka ta jest dostępna w Polsce, ale z tego co się orientuję autor ten jest w Polsce znany. ( Pod tym samym tytułem nie znalazłam jej w PL.)
Książka ta przedstawia pojęcie ojczyzny np. ojczyzna w muzyce, w Biblii, w wirtualnym społeczeństwie itd.
Wczoraj od razu po przyjściu do domu wzięłam się za czytanie. Niestety jestem czytelnikiem, który bardzo szybko czyta i uwierzcie mi z bólem serca musiałam sobie wczoraj tę książkę dawkować, żeby nie przeczytać wszystkiego. 
Pewnie zastanawiacie się, co niby w tym poście jest innego, a więc już tłumaczę!
Pod koniec pierwszego rozdziału, autor zadaje czytelnikowi kilka pytań. Pytania te są dla mnie tak interesujące, że momentalnie wpadłam na pomysł, żeby Wam je zadać i już się nie mogę doczekać Waszych odpowiedzi.! ( Wybrałam tylko kilka, żebyście się aż tak bardzo nie zmęczyli. :D)

1) Co przychodzi Ci na myśl, kiedy myślisz o swojej ojczyźnie?
2) Jakie zapachy przychodzą Ci na myśl kiedy myślisz o ojczyźnie?
3) Kto lub co Cię ukształtowało ?
4) Co zawdzięczasz swojej ojczyźnie ?
5) Czy masz "skarby", które łączysz ze swoją ojczyzną?




4 komentarze:

  1. Sorry, ale za dużo dla mnie tych pytań. Zapach chleba, to na pewno. A reszta pytań? W obecnej sytuacji moje odpowiedzi byłyby chyba zbyt mocno nasączone aktualną polityką, a po co.

    OdpowiedzUsuń
  2. O autorze nie słyszałam.
    Co do pytań to zacznę od końca. ;)
    Czy mam skarby? Niekoniecznie, chociaż myślę, że takimi skarbami mogą być po prostu książki polskich autorów albo pocztówki z polskich miast, czy też muszle znad Bałtyku, ewentualnie polska flaga.
    Czwórka - to, że mogę być Polką, mogę mieć swój kraj, przynależeć do narodu, mieć swój niepowtarzalny język, polska historia pokazuje jak wiele zawdzięczamy Polakom, którzy walczyli o to, by Polska przetrwała.
    3. Kto lub co? Ja myślę, że rodzice, nauczyciele i rówieśnicy, a także obcy ludzie, których w swoim życiu spotkałam.
    2. Wanilia, bo lubię xD. Ale też chyba zapach jabłek, bo to jeden z takich podstawowych eksportowych towarów Polski.
    A jeden to pełna zawirowań historia, piękne miejsca, miasta, wsie, zabytki, stare polskie komedie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe pytania tak, że pokuszę się , aby na nie odpowiedzieć.
    1. Tożsamość narodowa.
    2. Zapach maków.
    3. Duży udział ma w tym moja rodzina i niektóre książki.
    4. Język, kulturę, tradycję, bohaterów narodowych.
    5. Flaga, orzeł.

    Co do Anselma Grün, przeglądałam kiedyś książkę "Ciesz się życiem", ale nie zachęciło mnie to do jej przeczytania.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. 1) Mapa Polski, barwy narodowe, Orzeł w koronie
    2) Zapach róż lub lasu sosnowego nad morzem...
    3) Życie, wychowanie, podróże, kontakty z innymi ludźmi...
    4) Język, tożsamość, system wartości
    5) Tak

    OdpowiedzUsuń